.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آيت‌الله نورمفيدي: قضات و وكلا دو بال عدالت در جامعه هستند

نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: قضات دادگستري و وكلا در واقع دو بال عدالت در جامعه هستند كه بايد توجه خاصي به اين دو قشر از جامعه شود.

آيت‌الله "سيدكاظم نورمفيدي" شامگاه پنجشنبه در مراسم تحليف عده‌اي از وكلاي پايه يك دادگستري كه به تازگي "اختبارنامه" خود را به پايان رسانده بودند، افزود: دربحث اهميت وكلا و در واقع براي احقاق حق قرآن و نهج‌البلاغه نظر ويژه‌اي دارند.

به گفته وي، آنچه ملاك قداست و بزرگي امت و رشد يك جامعه مي‌شود، آن است كه اگر ضعيفي به هر معنائي اعم از جايگاه سياسي،فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي عليه فردي قوي در محاكم قضائي اعلام دعوي كند، آن ضعيف بتواند بدون ترس، اضطراب، واهمه و لكنت زبان به حق خود برسد.

وي با اشاره به اين كه وكلا جزو نخبگان جامعه هستند، تصريح كرد: وكلا در جامعه مدافع حق بوده و در واقع اين افراد حق‌ستان مي‌باشند كه همين مساله كار آنان را حساس و ظريف كرده است.

نماينده ولي فقيه درگلستان ادامه داد: يك وكيل در جامعه اسلامي بايد امانتدار به معناي واقعي باشد، چون هر موكلي، وكيل را به عنوان امين خود قرار داده و راز و مسائلش را به وي مي‌گويد.

آيت الله نورمفيدي در ادامه گفت: امانت و امانتداري در بينش و منطق ما مساله مهمي است و در قرآن و احاديث و كتب بزرگان در اين زمينه مطالب زيادي ذكر شده و بايد از آنها درس بگيريم.

نماينده ولي فقيه در گلستان افزود: از نشانه‌هاي ايمان، مساله امانتداري است و زماني كه فردي وكيل مي‌گيرد، از هيچ شخصي ابائي ندارد و تمام مسائل را به وكيل مي‌گويد، اما وكيل بايد به درستي رسم امانتداري را به جاي آورد.

به گفته وي، يك وكيل خوب كسي است كه جزء براي حق گام برندارد و توجه نداشته باشد كه از يك فردي اعم از عادي يا خاص دفاع مي‌كند، بلكه بايد به عنوان يك فرد مورد اعتماد آنچه را كه مي‌تواند براي برتري بدون عيب و نقض و يا بدون قصد و غرض انجام دهد.

وي يادآور شد: هيچ وكيلي نبايد از اين بترسد كه روزي فعاليتش كساد شود و يا با عنوان اين كه مراجعه‌كننده كمي دارد، محل كارش را تعطيل نمايد.

مهندس "يحيي محمودزاده" استاندار گلستان نيز شامگاه پنجشنبه در جمع دانش‌آموختگان دوره جديد وكالت پايه يك دادگستري گلستان افزود: مردم امروز نياز به وكلائي دارند كه به صورت عادلانه از حق و حقوق آنان دفاع نمايند و نگذارند حقي از آنان تضييع شود.

به گفته وي، اين عرصه براي وكلا بسيار مهم و حساس است و بايد به صورت عادلانه از حقوق موكل خود دفاع نمايند.

وي تصريح كرد: پايه عدالت در واقع برقراري قوانين عادلانه است و براي آن كه اين قوانين عادلانه باشد بايد پيشرفته باشد و اگر خدائي نكرده از اين قوانين درست استفاده نكنيم، گويا جامعه‌اي عدالتخواه نداريم.

وي ادامه داد: براي اجرا شدن مناسب قوانين در جامعه نياز به مديران عدالتخواه و وكلائي امين، آگاه و متدين است و يك وكيل بايد قوانين را به خوبي تفسير كند و به دور از هواي نفساني به كار خود ادامه دهد و در اين صورت است كه به خود مي‌باليم كه در جامعه‌اي عدالت محور و عدالتخواه زندگي مي‌كنيم.

محمودزاده در ادامه گفت: البته محور سوم اين مثلث، دستگاه قضائي در جامعه است و اين دستگاه نيز بايد همان خصوصيات وكيل را داشته باشد.

استاندار گلستان افزود: يك قاضي قاطع كسي است كه مومن، متعهد و مسلط به قوانين باشد و بتواند آزادانه حكم اعلام نمايد و در صورت اعتراض به آن حكم بتواند از آن دفاع كند.

به گفته محمودزاده، اگر ما استقلال قوا در جامعه داريم نشان از اين است كه وكلا و قضاتي در جامعه هستند كه وكيل به راحتي از حقوق موكل خود دفاع كرده و قاضي نيز حكم صادر مي‌نمايد.

وي خطاب به اعضاي كانون وكلاي دادگستري استان گلستان گفت: متاسفانه امروز در برخي از استان‌ها، اين كانون‌ها در دفاع از حقوق بشر، استفاده سياسي كرده تا بتوانند به اهداف خود برسند، اما يك كانون موفق كانوني است كه در رشد و پيشرفت انسان كمك كند و بتواند از حقوق واقعي انسان دفاع نمايد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.